Home / Reisverslagen / Weekendje Disneyland Parijs: de goedkoopste methode & verslag!

Weekendje Disneyland Parijs: de goedkoopste methode & verslag!

disneythumbDisneyland Parijs associëer ik altijd met magie en nostalgie: alle favoriete Disneyhelden komen er ‘letterlijk’ tot leven. Het ideale moment om mijn verjaardag én valentijn te vieren, leek me een weekendje Disneyland Parijs. En zo gezegd, zo gedaan. Ik zocht de verschillende combinaties en heb uiteindelijk m’n weekendje voor een behoorlijk goedkope prijs kunnen boeken. Hieronder deel ik de goedkoopste methode en lees je m’n verslag van deze heerlijke uitstap.

Goedkoop naar Parijs: boek online!

Er zijn verschillende methodes om naar Disneyland Parijs te gaan. Ik heb ze allemaal uitgerekend en met elkaar vergeleken. Dit zijn de opties

1.  Boeken via de officiële Disney site + eigen vervoer (tip)
    Yep, ik heb het uitgerekend. Als je een hotel wil + toegangstickets voor een weekendje in Eurodisney, dan is dit wel degelijk de goedkoopste methode. Als je alles apart boekt, dus apart je toegangstickets die je aankoopt op de Disneyland website, apart je hotel (op de Disney website of een naburig hotel via Booking) en apart je TGV tickets, dan kom je stukken duurder uit dan wanneer je zelf je verblijfpakket (=hotel + toegangstickets + parking) boekt via de officiële Disney site. Ik koos voor het Disneyhotel Santa Fé, een 2-sterrenhotel inclusief toegangstickets tot de twee parken en inclusief ontbijt. Dit soort pakketten is echt wel stukken voordeliger als je ze rechtstreeks aankoopt op de Disney site zelf, omwille van verschillende redenen: er zijn altijd wel interessante aanbiedingen op de site te vinden + je geraakt gemakkelijk ter plaatse (parking aan je hotel en bij het park is hier wél gratis!)
  2. Boeken via NMBS (B-Europe)
    Een tweede optie die ik heb overwogen, was m’n Disney vervoer en verblijf boeken via de internationale site van de NMBS: www.B-Europe.com. Ook hier kan je hotel, toegangstickets en vervoer boeken. Ik vond dit best wel een confortabele optie, alleen kost je TGV ticket zoveel geld. Als je met de auto gaat (reken op 25 EUR péagekosten + 30 EUR benzine) kom je qua transport de helft goedkoper uit. Daarom heb ik besloten om zelf te rijden naar Parijs (ik woon niet zo heel ver van de Franse grens)
  3. Boeken via Sunjets
    Je weekendje Disneyland kan je ook boeken bij Sunjets. Zij zijn partner van Disneyland Parijs en mogen dus ook weekendjes verkopen. Natuurlijk hebben ze hier ook hun commissie op en als je de prijzen vergelijkt, dan kom je veel goedkoper uit als je alles boekt via de officiële Disney website.
  4. Alles apart boeken
    Spreek me tegen als ik verkeerd ben, maar je moet gek zijn om alles apart te boeken. Pokkeduur en er komen nog altijd verborgen kosten bij (zoals parkeerkosten aan je hotel). Kies voor pakketten zoals op de Officiële Disney site (hotel + parking + toegangsticktets) of op de site van B-Europe (Hotel + toegangskaarten + vervoer) indien je wil uitsparen.
Mijn reisverslag van m’n weekendje Eurodisney

Een vlekkeloze rit

We kwamen aan te Disneyland na een vlekkeloze rit. Ik had ‘Avenue Robert Schuman’ ingesteld in de GPS, de straat waar ons hotel Santa Fé gesitueerd is. Buiten was het ijskoud, dus met de warmteblazers op volle toeren en zachte romantische muziek op de achtergrond cruisden we richting Parijs. Eens aangekomen vonden we heel gemakkelijk ons hotel. We meldden ons aan bij de receptie, kregen onze toegangstickets en vervolgens vertrokken we met de shuttlebus naar de parken.

Verslag van ons bezoek aan Disneyland Parijs

Het was de tweede maal dat ik Disneyland Parijs bezocht. Vier jaar geleden ging ik er voor het eerst. Maar nu was het net het weekend voor de krokusvakantie, dus was het enorm druk… De wachttijden bij sommige attracties liepen op tot wel anderhalf uur. Gelukkig had ik een VIP Fastpass kunnen bemachtigen: met dit ticket kon je bij 5 topattracties onmiddellijk binnen: Space Mountain, Buzz Lightyear Lazer Shooting, Indiana Jones, het snelle treintje en nog een die ik ben vergeten. Onmiddellijk is echter wel relatief, want zelfs met onze ‘VIP Fastpass’ moesten we soms tot 20 minuten aanschuiven in de Fastpass rij.

Het spookhuis vond ik echt wel cool gedaan. Heel mooi!

Het spookhuis vond ik echt wel mooi gedaan. Leuke griezeleffecten, een genot voor het oog. Mijn favoriete coaster in Disneyland is er ongetwijfeld de Space Mountain: snel, leuke licht en geluidseffecten… We hebben deze twee keer gedaan. En vervolgens ook alle traditionele attracties: de wereld van Peter Pan ontdekken, Sneeuwwitje, het verhaal van Pinokkio: allemaal nostalgie. Ook de Buzz Lightyear Lazer Shooting vind ik een fijne attractie: zoveel mogelijk punten verzamelen. Piece of cake, met gemak gewonnen van mijn vriendin :) Hoort er ook bij: de vele winkeltjes ontdekken met superleuke Disney spullen. Wij lieten ons gaan aan twee grote Disney lollies, ideaal voor tijdens de wachtrijen.

’s Avonds is de sfeer in Disneyland buitengewoon uniek: de lantaarns en vele lichtjes, het verlichte kasteel, de geur van eten. Wij kozen ervoor om te gaan eten in een soort Jungle restaurant, in de Hollywood straat net buiten het park. Leuke én lekkere ervaring! En vervolgens op de shuttlebus terug naar ons hotel Santa Fé.

De wondermooie verlichting 's avonds

De wondermooie verlichting ’s avonds

Disney’s hotel Santa Fé: mijn ervaring

Op Zoover las ik veel negatieve commentaar omtrent de Disneyland hotels: “geen goede prijs kwaliteitsverhouding”, “maar twee sterren waard ipv. 4 sterren”, “vuil”, “lang wachten” waren allemaal zaken die ik las. Omdat het hotel enkel dient om te overnachten, heb ik ons een verblijf geboekt in het tweesterren hotel hotel Santa Fé. De kamer was best wel ruim en proper. Verwacht echter niet de luxe, dit is een 2-sterrenhotel en meer is het niet waard. Het dubbelbed was nogal aan te kleine kant, maar het was wel aangenaam warm en ideaal om een nacht in te vertoeven.

Ruime kamer, basisconfort. Het dubbel bed was nogal klein maar al bij al niet te klagen.

Het ontbijt van het Santa Fé hotel vond ik echt super. OK, ook hier moesten we 20 minuten aanschuiven eer we binnen konden – tip: ga zo vroeg mogelijk! – maar het was het wachten meer dan waard. Lekkere croissants en chocoladekoeken, echt Minute Maid fruitsap (ipv die vieze poederfruitsapjes in andere hotels), koude melk, koffie en wel 5 soorten échte cornflakes. Njam! Na een goed ontbijt staken we onze valiezen in de wagen en reden we richting Disneyland. Als hotelgasten kan je namelijk gratis parkeren aan de parken zelf, op de dag dat je uitcheckt.

Hotelgasten kunnen gratis parkeren aan de parken op de dag dat ze moeten uitchecken.

Verslag van het Walt Disney’s Studio’s park

Het bezoek aan het Studio’s park was voor mij de eerste keer. Buiten was het inmiddels nog kouder dan gisteren, dus warm ingeduffeld wandelden we het park binnen. Het leuke was dat hier vele binnenattracties zijn, dus konden we ons regelmatig verwarmen. Ik ben nogal liefhebber van film en 3D spektakel en ik kan je garanderen dat ik echt heb genoten van de Animagique én Cinémagique shows. Veel zal ik niet verklappen, ontdek ze vooral zelf! De Rock N Rollercoaster vond ik leuk, maar niet zo bijzonder. De meeste kriebels had ik in de Twilight Tower, je schrikt je een bult wanneer je daar plots naar beneden valt. Ik kon me niet inhouden van het lachen :)

Zeker een aanrader, het Studio park!

Eindconclusie

Ik ga ongetwijfeld nog eens terug gaan naar beide Disneyland parken. Met als enige verschil dat ik dan zal gaan tijdens de week, en niet in een van de drukste weekends van het jaar. In de parken heb je echt een fijn, nostalgisch gevoel. Zelf ben ik opgegroeid met de vele Disney films, die mijn kinderen ongetwijfeld ook te zien zullen krijgen. Ik herinner me nog dat ik ook speelde met m’n Woody en Buzz Lightyear poppen en al die herinneringen aan de zorgeloze kindertijd komen tot leven wanneer je door het park wandelt en de vele attracties ‘beleeft’.

Disneyland is niet zo ver weg, dus als je goedkoop naar Disneyland wil, dan raad ik je aan om met de wagen te gaan en je weekend te boeken via de officiële site. Nog deze tip als afsluiter: voor je boekt, bekijk zeker de speciale Aanbiedingen pagina op de officiële Disneyland website, er zijn altijd wel leuke kortingen aan promoties te vinden waarmee je een pak kan besparen. Enjoy!

Aarzel niet om te reageren